Suzuki Swift - Kdo kupuje levně, kupuje dvakrát. Nedávno se na nás obrátil majitel autoškoly s problémem na hřebenovém řízení u Suzuki Swift.

Suzuki Swift - Kdo kupuje levně, kupuje dvakrát. Nedávno se na nás obrátil majitel autoškoly s problémem na hřebenovém řízení u autíčka Suzuki Swift.

U Swiftu se v relativně krátkém časovém horizontu vyskytla závada na hřebenovém řízení. Šlo o problém vůle a citelném poklepávání při jízdě. Majitel automobilu a provozovatel autoškoly tedy objednal repasovaný díl z internetu a nechal jej namontovat. Závada stejného charakteru se opakovala cca po 14 měsících provozu, reklamace nebyla uznána, protože na díl byla záruka pouze jeden rok. Majitel se na nás obrátil s tímto problémem. Řízení jsme neměli skladem a tak jsme mu nabídli opravu jeho stávajícího řízení, na které se již nevztahovala záruka.

Toto hřebenové řízení nepracuje s hydraulickým olejem, posilovací účinek je přenášen z EPS sloupku pouze mechanicky. Řízení bylo rozebráno a přestože původní pouzdro bylo vyměněno za nové, tak zde po 14 měsících provozu vznikla opět vůle.

Proč tomu tak je?

Jde o konstrukční chybu a poddimenzovanou stěžejní část, která musí odolávat velkému tlaku. Pouzdro jsme vyrobili s konstrukční úpravou proti originálu. Nové pouzdro bylo 2x delší než původní. V hřebenu se proto muselo pozměnit i uložení pro nové odolnější pouzdro.

Celá tato úprava od dodání řízení po složení trvala 5 dnů. Cena za opravu hřebenového řízení pro vůz Suzuki Swift 2012 činila 7500 Kč. Cenu určil hlavně strojní čas (úprava uložení v hřebenu, pouzdro).

Na první pohled se může zdát cenovka za hřeben na vůz této kategorie vyšší. Pokud se ale zamyslíme komplexně, tak z ušetřených 3000 Kč za levnější díl s roční zárukou nám po odečtení výloh spojených s výměnou dílu nezbyde nic.

Repase podle nás nespočívá pouze ve výměně nejnutnějšího nebo poškozeného komponentu na posilovači za nový. Náš cíl je odstranit příčinu poruchy. Pokud je u dílu zjevná konstrukční chyba, je třeba ji eliminovat a předimenzovat místo vzniku.

Hřebenové řízení bude v autoškole vystaveno náročnému zacházení. Většina provozních kilometrů se bude odehrávat ve městě plném členitých uliček, kočičích hlav a parkovacích manévrů.

Věříme, že hřebenové řízení s novým dvojnásobně dlouhým pouzdrem toto autíčko přežije.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení