Diagnostika poruch posilovače
problém |
příčina závady |
odstranění závady |
volant se otáčí velmi těžce do obou stran |
málo oleje v systému servočerpadlo - servořízení |
identifikace úniku kapaliny, odstranění a doplnění správného množství oleje |
slabé napnutí drážkového řemene / opotřebovaná řemenice / opotřebovaný drážkový řemen / mastný řemen nebo řemenice |
správně nastavit napětí drážkového řemene / výměna řemenice / výměna řemenu / řemen ani řemenice nesmí být mastná |
|
zavzdušněný hydraulický systém
|
výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením |
|
snížený výkon servočerpadla / pokles tlaku / svítící kontrolka posilovače |
výměna servočerpadla
|
|
opotřebení gufer ( z řízení kape / teče olej) |
výměna hřebenového řízení |
|
opotřebení pouzdra v hřebenovém řízení |
výměna hřebenového řízení |
|
volant se otáčí těžce ve střední poloze |
opotřebení pouzdra a hlavní hřebenové tyče v této poloze |
výměna hřebenového řízení |
volant se otáčí těžce do jedné strany |
opotřebení pouzdra / ohlá hlavní hřebenová tyč |
výměna hřebenového řízení |
volant se otáčí těžce při rychlé změně směru |
slabé napnutí drážkového řemene / opotřebovaná řemenice / opotřebovaný drážkový řemen / mastný řemen nebo řemenice |
správně nastavit napětí drážkového řemene / výměna řemenice / výměna řemenu / řemen ani řemenice nesmí být mastná |
zavzdušněný hydraulický systém |
výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením |
|
snížený výkon servočerpadla / pokles tlaku / svítící kontrolka posilovače |
výměna servočerpadla |
|
zaseknutý volat (neotáčí se / težce se otáčí) do střední polohy |
nefunkční servočerpadlo (svítí kontolka poruchy posilovače řízení) |
výměna servočerpadla |
opotřebované křížové klouby sloupku řízení |
výměna kloubu řízení |
|
mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení |
výměna hřebenového řízení |
|
řízení je nepřesné a automobil plave |
mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení |
výměna hřebenového řízení |
málo oleje v systému servočerpadlo - servořízení |
identifikace úniku kapaliny, odstranění a doplnění správného množství oleje |
|
opotřebované komponenty podvozku |
výměna opotřebovaných dílů |
|
opotřebované křížové klouby sloupku řízení |
výměna kloubu řízení |
|
zavzdušněný hydraulický systém |
výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením |
|
volant přenáší údery při otáčení |
zavzdušněný hydraulický systém |
výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením |
opotřebované křížové klouby sloupku řízení |
výměna kloubu řízení |
|
mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení |
výměna hřebenového řízení |
|
volant vibruje při pohybu |
špatně vyvážená kola |
vyvážit kola |
poruchy elektronického posilovače EPS (typické pro vozy Fiat, Opel, Hyundai, KIA, Nissan) |
výměna elektrického servořízení (EPS) |
|
volant má vůli |
mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení |
výměna hřebenového řízení |
volant se samovolně stáčí na jednu stranu (na jednu stranu více posiluje) |
poruchy elektronického posilovače EPS (typické pro vozy Fiat, Opel, Hyundai, KIA ) , špatné čidlo kroutícího momentu a kalibrace tohoto čidla |
výměna elektrického servořízení (EPS) |
hluk (pískání, vrčení) |
zavzdušněný hydraulický systém |
výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením |
poškozené hydraulické hadice (promáčklá hadice, hadice poškozená korozí) |
výměna hydraulických hadic |
|
snížený výkon servočerpadla / pokles tlaku |
výměna servočerpadla |
|
málo oleje v systému servočerpadlo - servořízení |
identifikace úniku kapaliny, odstranění a doplnění správného množství oleje |
|
rychlá ztráta hydraulického oleje ze systému |
opotřebená gufera a těsnění v hřebenu řízení nebo servočerpadle |
výměna hřebenového řízení nebo servočerpadla |
manžety servořízení (hřebenu) jsou od oleje, pod autem je olej u kol |
výměna hřebenového řízení |
|
klepání (bouchání) na nerovnostech |
vadné pouzdro v hřebenu řízení typické pro Suzuki SX4, Fiat Sedici, Hyundai I30, Hyundai i40, Suzuki Splash, Suzuki Swift |
výměna hřebenového řízení |
občasné vypínání posilovače řízení (zima / horké letní dny) |
vadný elektrohydraulický posilovač řízení (typické pro posilovače KOYO a TRW na Fábií 1 a 2 gen. , Škodě Roomster, Rapid..) |
výměna servočerpadla |
Systém posilovače řízení v automobilu se skládá vždy z jednoho, dvou nebo tří komponentů. Hřebenu hřízení, servočerpadla a někdy ještě čidla.
hydraulický hřeben řízení + mechanické servočerpadlo
hydraulický hřeben řízení + elektrohydraulické servočerpadlo
hydraulický hřeben řízení + elektrohydraulické servočerpadlo + čidlo
hřeben řízení s elektromotorem
mechanický hřeben řízení + elektronické servořízení (EPS)
Protože existuje 5 výše zmíněných kombinací v systémech posilovačů řízení, není vždy snadné správně a rychle diagnostikovat poruchu a odstranění závady. Potřebujete-li poradit neváhejte nás telefonicky kontaktovat zde:
pan Vítek: +420 739 933 279
pan Šimara +420 739 933 279