Diagnostika poruch posilovače

problém

příčina závady

odstranění závady

 

 

 

 

 

 

 

 

 

volant se otáčí velmi těžce do obou stran

málo oleje v systému servočerpadlo - servořízení

identifikace úniku kapaliny, odstranění a doplnění správného množství oleje

slabé napnutí drážkového řemene / opotřebovaná řemenice / opotřebovaný drážkový řemen / mastný řemen nebo řemenice

správně nastavit napětí drážkového řemene / výměna řemenice / výměna řemenu / řemen ani řemenice nesmí být mastná

zavzdušněný hydraulický systém

 

výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením

snížený výkon servočerpadla / pokles tlaku / svítící kontrolka posilovače

výměna servočerpadla

 

opotřebení gufer ( z řízení kape / teče olej)

výměna hřebenového řízení

opotřebení pouzdra v hřebenovém řízení

výměna hřebenového řízení

volant se otáčí těžce ve střední poloze

opotřebení pouzdra a hlavní hřebenové tyče v této poloze

výměna hřebenového řízení

volant se otáčí těžce do jedné strany

opotřebení pouzdra / ohlá hlavní hřebenová tyč

výměna hřebenového řízení

 

 

 

 

 

volant se otáčí těžce při rychlé změně směru

slabé napnutí drážkového řemene / opotřebovaná řemenice / opotřebovaný drážkový řemen / mastný řemen nebo řemenice

správně nastavit napětí drážkového řemene / výměna řemenice / výměna řemenu / řemen ani řemenice nesmí být mastná

zavzdušněný hydraulický systém

výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením

snížený výkon servočerpadla / pokles tlaku / svítící kontrolka posilovače

výměna servočerpadla

 

 

zaseknutý volat (neotáčí se / težce se otáčí) do střední polohy

nefunkční servočerpadlo (svítí kontolka poruchy posilovače řízení)

výměna servočerpadla

opotřebované křížové klouby sloupku řízení

výměna kloubu řízení

mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení

výměna hřebenového řízení

 

 

 

 

řízení je nepřesné a automobil plave

mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení

výměna hřebenového řízení

málo oleje v systému servočerpadlo - servořízení

identifikace úniku kapaliny, odstranění a doplnění správného množství oleje

opotřebované komponenty podvozku

výměna opotřebovaných dílů

opotřebované křížové klouby sloupku řízení

výměna kloubu řízení

zavzdušněný hydraulický systém

výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením

 

 

 

 

volant přenáší údery při otáčení

zavzdušněný hydraulický systém

výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením

opotřebované křížové klouby sloupku řízení

výměna kloubu řízení

mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení

výměna hřebenového řízení

 

volant vibruje při pohybu

špatně vyvážená kola

vyvážit kola

poruchy elektronického posilovače EPS (typické pro vozy Fiat, Opel, Hyundai, KIA, Nissan)

výměna elektrického servořízení (EPS)

volant má vůli

mechanické poškození / opotřebení hřebenu řízení

výměna hřebenového řízení

 

volant se samovolně stáčí na jednu stranu (na jednu stranu více posiluje)

poruchy elektronického posilovače EPS (typické pro vozy Fiat, Opel, Hyundai, KIA ) , špatné čidlo kroutícího momentu a kalibrace tohoto čidla

výměna elektrického servořízení (EPS)

 

 

 

 

hluk (pískání, vrčení)

zavzdušněný hydraulický systém

výměna vadného těsnění hydraulických hadic nebo kompletně hadic mezi servem a hřebenovým řízením

poškozené hydraulické hadice (promáčklá hadice, hadice poškozená korozí)

výměna hydraulických hadic

snížený výkon servočerpadla / pokles tlaku

výměna servočerpadla

málo oleje v systému servočerpadlo - servořízení

identifikace úniku kapaliny, odstranění a doplnění správného množství oleje

 

 

rychlá ztráta hydraulického oleje ze systému

opotřebená gufera a těsnění v hřebenu řízení nebo servočerpadle

výměna hřebenového řízení nebo servočerpadla

manžety servořízení (hřebenu) jsou od oleje, pod autem je olej u kol

výměna hřebenového řízení

 

 

klepání (bouchání) na nerovnostech

vadné pouzdro v hřebenu řízení typické pro Suzuki SX4, Fiat Sedici, Hyundai I30, Hyundai i40, Suzuki Splash, Suzuki Swift

výměna hřebenového řízení

občasné vypínání posilovače řízení (zima / horké letní dny)

vadný elektrohydraulický posilovač řízení (typické pro posilovače KOYO a TRW na Fábií 1 a 2 gen. , Škodě Roomster, Rapid..)

výměna servočerpadla

 

 Systém posilovače řízení v automobilu se skládá vždy z jednoho, dvou nebo tří komponentů. Hřebenu hřízení, servočerpadla a někdy ještě čidla.

hydraulický hřeben řízení + mechanické servočerpadlo

hydraulický hřeben řízení + elektrohydraulické servočerpadlo

hydraulický hřeben řízení + elektrohydraulické servočerpadlo + čidlo

hřeben řízení s elektromotorem

mechanický hřeben řízení + elektronické servořízení (EPS)

Protože existuje 5 výše zmíněných kombinací v systémech posilovačů řízení, není vždy snadné správně a rychle diagnostikovat poruchu a odstranění závady. Potřebujete-li poradit neváhejte nás telefonicky kontaktovat zde:

pan Vítek: +420 739 933 279

pan Šimara +420 739 933 279