Diagnostika poruch turbodmychadel

problém

příčina závady

odstranění závady

-ztráta výkonu motoru

nefunkční přepouštěcí ventil

výměna regulátoru tlaku a přepouštěcího ventilu turba + jeho správné nastavení

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana)

-prosakování oleje (motorová strana)

turbodmychadlo je poškozené

výměna turbodmychadla

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký pravidelně se opakující zvuk turba

v kompresorovém kole / difuzoru jsou nečistoty

výměna turbodmychadla

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-prosakování oleje (kompresorová strana)

-prosakování oleje (motorová strana)

porucha motoru 

diagnostika odborným servisem, oprava vadných částí motoru

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-prosakování oleje (kompresorová strana)

-prosakování oleje (motorová strana)

vadné pístní kroužky / vložky válců

diagnostika odborným servisem, oprava vadných částí motoru

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

špatná poloha vačky hřídele (přestavení)

nastavení správné polohu vačky

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

porucha  palivového systému

správně nastavit všechny hodnoty vztahující se k palivovému systému

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-prosakování oleje (kompresorová strana)

-prosakování oleje (motorová strana)

turbodmychadlo je zakarbonované

výměna turbodmychadla , oleje i olejového filtru

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-prosakování oleje (kompresorová strana)

-prosakování oleje (motorová strana)

kliková skříň má ucpané větrání

vyčištění klikové skříně

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-prosakování oleje (kompresorová strana)

-prosakování oleje (motorová strana)

olejové potrubí  je někde zúžené

výměna olejového potrubí

-vysoký zvuk turba

výfukové plyny unikají mezi vstupem do turba a výfukovým potrubím

přesná lokalizace úniku a jeho odstranění

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana)

výfukové plyny unikají mezi vstupem do turba a ohlou částí výfukového potrubí

výměna  těsnění

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana)

výfukové plyny unikají mezi hlavou válců a výfukovým potrubím

výměna těsnění

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-prosakování oleje (kompresorová strana)

výfukové potrubí je zúžené

výměna nebo oprava zúžené části

-vysoký pravidelně se opakující zvuk turba

rozvážení rotoru turba, cizí těleso (nečistota) v turbu)

výměna turbodmychadla

-ztráta výkonu motoru

-ztráta výkonu zahřátého motoru

-ztráta výkonu motoru při řazení vyšších převodových stupňů

-nízký podtlak v sacím potrubí

zanesený katalyzátor

výměna katalyzátoru

-ztráta výkonu motoru

-ztráta výkonu motoru při řazení vyšších převodových stupňů

-nízký podtlak v sacím potrubí

zanesený EGR ventil

výměna EGR ventilu

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-vysoký plnící tlak

špatné nastavení vstřikovacích trysek  nebo čerpadla

správně nastavit hodnoty čerpadla a trysek

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana)

zúžení v ohlé části výfuku

výměna nebo oprava zúžené části

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana

netěsnost hlava válců-koleno sacího potrubí

výměna těsnění

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana

netěsnost kompresor-koleno sacího potrubí

výměna těsnění / dotažení šroubů

-vysoký zvuk turba

netěsnost  sacího potrubí v části filtr-koleno sacího potrubí

výměna těsnění / dotažení šroubů

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-vysoký zvuk turba

zúžení v části kolene sacího potrubí

výměna nebo oprava zúžené části

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-vysoký zvuk turba

zúžení v části tlakového potrubí-sacího potrubí

výměna nebo oprava zúžené části

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-vysoký pravidelně se opakující zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana

zúžení v části sacího potrubí (u kompresoru)

výměna nebo oprava zúžené části

-ztráta výkonu motoru

-černý dým

-modrý dým

-zvýšená spotřeba oleje

-vysoký zvuk turba

-prosakování oleje (kompresorová strana

ucpaný vzduchový filtr

výměna vzduchového filtru

 

 

 

Tato tabulka by měla našim zákazníkům pomoci při diagnostice poruch, spojených s turbodmychadlem. Ne vždy je na problému porucha na straně turbodmychadla.

Pro dlouhý život a správnou funkci turbodmychadla doporučujeme pravidelně měnit olej a olejový filtr po max. 15 000km a to i u longlife olejů!

Úpravou a dodržováním výměny oleje v intervalu 15 000km eliminujete zanášení turbodmychadla i motoru karbonem.

Zapomínat bychom neměli také na správné zahřátí motoru (oleje) a tzv. dochlazování turba před vypnutím motoru (této problematice se podrobněji věnujeme na našem blogu).

 

Potřebujete-li poradit neváhejte nás telefonicky kontaktovat zde:

Karel Vítek:    +420 739 102 742 vitek@autosv.cz
Jiří Šimara:    +420 739 933 279 simara@autosv.cz