Jak se nenechat napálit při nakupování repasovaných servořízení?

Není repas jako repas..

Úskalí a rizika nákupu na vrakovišti jsme probrali v našem předchozím článku, kde jsme srovnávali posilovač řízení z vrakoviště, repas a nový posilovač od výrobce.

Dnes se však budeme věnovat čistě koupi repasovaného náhradního dílu.

Cenu jako srovnávací parametr číslo jedna většiny zákazníků bychom nezařadili vůbec na první místo.

jak se nenechat napalitt

Doporučujeme:

  • hledejte výrobky od české firmy (lepší komunikace, servis a čas doručení)
  • nakupujte u firmy která se přímo zabývá repasováním
  • velmi napoví délka záruky, opravdu chcete výrobek se zkrácenou 6 měsíční nebo 12 měsíční zárukou?
  • neřiďte se pouze cenou. Dobrá cena je jen příjemný bonus. Uvědomte si i následující skutečnost. Pokud se repasovaný díl pokazí, tak je váš automobil  odstaven na xx dní něž vyreklamujete díl / koupíte díl nový. Kromě toho budete muset zaplatit mechanikovi jeho práci (výměnu dalšího dílu).

Jak rozpoznat rizikový repas:

  • zkrácená délka záruky 6 měsíců nebo 12 měsíců
  • vysoká záloha na starý díl (1500 Kč a více). Staré a nefunkční díly se vykupují mnohem levněji. Zde hrozí, že o zálohu přijdete.
  • firma si určuje podmínky v jakém stavu musíte díl starý vrátit, aby vám byla vyplacena vratná záloha. Vy nemůžete ovlivnit stav pokaženého dílu.

Níže vypíšeme pár pochybných podmínek, které si nárokují některé firmy (proto dbejte zvýšené opatrnosti)

Příklad: pro vyplacení zálohy za starý díl nesmí být díl rozebrán, nesmí být poškozeny plastové konektory, díl nesmí být poškozen vodou – u posilovače řízení je to naprosto nesplnitelné a firma vám zálohu nevrátí , POZOR!

Pokud se firma zabývá repasováním, musí počítat i ze ztrátami na vratných dílech, takovéto chování a podmínky jsou velice nestandardní a vratná kauce je v tomto případě jen umělé navýšení ceny dílu.

- našli jste firmu, která repasuje velmi široký sortiment automobilových dílů (například: turba, vstřikovače, kompresory podvozku, posilovače řízení, automatické převodovky, kompresory klimatizace, prostě mají v nabídce vše na co si vzpomenete…)

Proces repasování každého z těchto komponentů vyžaduje nemalé zázemí, zkušenosti a technologické vybavení. V České republice neexistuje žádná firma, která by měla ve svém portfoliu tak širokou paletu repasovaných dílů ze své vlastní produkce.